Search
Close this search box.

Oskar Sepa Erasmus+ praktika kogemus Roomas

Olen Oskar Sepp ja käisin Erasmus+ projekti raames Roomas. Õpin toitlustusteenindust kolmandal kursusel. Kuna baaripraktika oli tulekul ja Eestis on vahel väga raske praktikat leida, otsustasin kandideerida välispraktikale. Mitte ainult puhtalt baaritöö kogemuse pärast, vaid ka oma silmaringi laiendamise mõttes. Algul tuli info, et mind saadetakse Hispaaniasse, kuid hiljem selgus, et Rooma on minu sihtlinnaks ja ma ei saanud olla õnnelikum. Olen varem Itaalias praktikal käinud ja seal on väga tore. Praktikale läksime koos minu klassiõe Marita ja pagari-kondiitri Anastassiaga. Mu teekond Rooma algas rongiga Tallinnasse, jõudsin kohale kell 10 õhtul ja lennuk Varssavi väljus kell 5.45, seega veetsin selle aja lennujaamas. Lendasin Varssavisse, kust umbes 30-minutilise vahega oli ümberistumine. Sealt ootas juba lend Varssavist Rooma. Kohale jõudes leidsime üles rongijaama ja sõitsime lennujaamast Trastevere peatuseni. Nii jõudsime oma apartementi, kus meid võeti soojalt vastu Italian Hospitality Schooli (edaspidi IHS) poolt. Kuna saabusime suhteliselt hommikul, siis oli veel terve päev ees. Puhkasime veidi ja läksime pitsat sööma. Nii see päev mööduski. Teisel päeval käisime koos IHS esindajaga praktikaettevõtetes, et leppida kokku meie tööajad. Anastassia (pagar) töötas teises ettevõttes. Mina ja Marita olime tööl samal ajal ja samas ettevõttes. Saime teada, et me töötame teisipäevast laupäevani, hommikuti viis tundi ja laupäeviti on õhtune vahetus. Samuti saime teada, et selles restoranis nimega “Acciuga” ei ole baari ja me oleme teenindajad. Hommikune vahetus algab kell 10:30 ja kestab umbkaudu 15:30ni, õhtune kella 19:00st kella 00:00ni. Apartementidest väljusime umbes 9:40 aeg, kuna restoranini on sõita umbes 6 km. Sinna saime trammi ja bussiga. Sõit restorani võttis kuskil 45 minutit kuni tund aega. Esimene päev meile seletati, mis ja kuidas seal tehakse. Näidati eelkate, koristamisvõtted ja kust me saame kõik asjad. Räägin ülevaatlikult ka meie töökäigust. Võtame esimese asjana välja terrassilauad ja paneme telgi püsti. Seejärel katsime lauad nii restorani sees kui ka väljas. Peale seda puhastame toolid, lauad ja tolmuimejaga restorani. Kontrollime, kas külmikusse on vett vaja ja paneme tühjad pudelid ära. Voldime salvrätikud. Puhastame tualeti. Peseme mopiga põrandad ja poleerime söögiriistad äädikaga, sest see võtab kalalõhna ära. Siis teeme lihtsalt tavateenindust. Oskasin küsida itaalia keeles, millist tüüpi veini klient eelistab. Koristame laudadelt taldrikuid ja aitame Marcol kliente teenindada. Kui kõik kliendid olid lahkunud, siis tegime laudadele eelkate ja tõime terrassilt lauad sisse. Mu päevad möödusid üsna sarnaselt. Hommikul läksin tööle ja peale tööd käisin väljas. Minu jalutuskäigud võisid võtta kuni viis tundi päevas, vabadel päevadel veel pikemalt. Käisin igal pool, kus aga tahtsin ja isegi mitu korda. Võiks öelda, et Rooma sai päris selgeks. Esimese asjana külastasin muidugi Colosseumi ja Piazza Veneziat. Käisin erinevates parkides nagu Villa Borghese ja Villa Doria Pamphili. Teises pargis leidsin enda jaoks väga laheda koha, kus oli tiik karpkalade ja kilpkonnadega. Villa Borgheses käisin õhtuti päikeseloojangut vaatamas ja niisama loodust nautimas. Mitu korda külastasin ka Vatikani, mitte küll muuseumi, aga see väike linnriik meeldis mulle väga. Arhitektuur on üldiselt Roomas väga vanamoodne ja huvitav, aga Vatikan oli minu jaoks kuidagi eriline. Otsest eesmärki kuhugi minna mul kunagi ei olnud, sest mulle meeldib lihtsalt jalutada, kuhu jalad viivad. Kui nägin mõnda huvitavat hoonet ja seadsin sammud kohe sinnapoole. Väga hästi jäi meelde Fontana di Trevi. Külastasime ka mitut kirikut, kus sees oli väga palju vaadata. Elamise poolest on Itaalia ja eriti Rooma suhteliselt kallis. Korterite hinnad ulatuvad mitme miljonini. Toidukraam on ka kallim kui Eestis, kui mitte arvestada pastat ja sellega seotud tooteid. Roomas on väga palju minimarketeid, mis on avatud ka pühapäeviti, kui kõik teised suured poed on kinni. Oli palju selliseid poode, kus müüdi asju, mida Eestis poleks kunagi kohanud näiteks Ameerika ja Aasia joogid, kommid, nuudlid ja palju muud huvitavat. Võin öelda, et jäin selle praktikaga väga rahule, avastasin enda jaoks palju uut. Inimesed on seal väga sõbralikud ja abivalmid. Nii palju positiivsust pole ma kunagi varem kohanud ja see on see, mida tahaks endaga kaasa võtta. Ainuke asi, mis mulle väga ei istunud, on see fakt, et linnas elab kahe Eesti jagu inimesi ja tänavatel on palju lärmi, millega ma pidin harjuma. Lõpuks see ei olnud minu jaoks enam probleem. Soovitan kõigile võta ette sarnane seiklus.
Rahastatud Euroopa Liidu poolt. Avaldatud seisukohad ja arvamused on ainult autori(te) omad ega pruugi kajastada Euroopa Liidu või Euroopa Hariduse ja Kultuuri Rakendusameti (EACEA) seisukohti ja arvamusi. Euroopa Liit ega EACEA nende eest ei vastuta.