Haridustehnoloogide kontaktid

Tatjana Semjonova haridustehnoloog
Mari Suviste
Tatjana Semjonova

haridustehnoloog

mari.suviste@ivkhk.ee

(+372) 520 4498

haridustehnoloog, õpetaja

tatjana.semjonova@ivkhk.ee

(+372) 5682 9778

Liigume kõigi kolme õppekoha vahel, kuid Mari asub peamiselt Jõhvis (C-216) ja Sillamäel (1-7) ning Tatjana Narvas.

TA kasutamine IVKHK-s

Tehisaru (TA) on praeguseks ajaks väga levinud töövahend nii õpetajate kui õpilaste seas ning seetõttu toetab kool TA tarka ja eetilist kasutamist. 

Microsoft Copilot

  • Copilot on (osaliselt) kättesaadav kõikidele õpetajatele ja muule kooli personalile.
  • Õpilastele pole Copilot kättesaadav kuna on keelatud alla 18 aastastele.

Tehisaru kasutamine õpilastega

AI Assessment Scale (AIAS) on praktiline tööriist, mis aitab õpetajatel ja õppeasutustel määratleda, kuidas ja millal kasutada generatiivset tehisintellekti (GenAI) hindamises.

TA koolitused ja muud juhendid

Tehisaru rakendamine hariduses (2 ak h)

Koolitaja: Tatjana Semjonova

  • Mis on TI?
  • TI kasutusvaldkonnad
  • TI kasutavad programmid ja rakendused
  • Mis on ChatGPT?
  • Praktilised harjutused
  • Müüdid tehisintellekti kohta ja tõde

Kui soovid TA koolitust, siis koondage 5-15 inimesega grupp ning kontakteeruge Tatjanaga aja kokkuleppimiseks. Koolitust saab teha veebis ja kohapeal.

Eesti Haridustehnoloogide Liit on koondanud abistavat materjale tehisaru kasutamise kohta õpetajatele. Juhendid asuvad siin.

Canva kasutamise juhendid

Siit leiad veebis olevad juhendid Canva kasutamise kohta.

Canva kooituste info allpool.

Canva koolitused

Kui soovid Canva koolitust, siis koondage 5-15 inimesega grupp ning kontakteeruge Mariga aja kokkuleppimiseks. Koolitust saab teha veebis ja kohapeal.

Koolituse teemad on alljärgnevad:

Canva sissejuhatus (2 ak h)
  • mida Canvas teha saab
  • mallide otsimine ja nendega töötamine
  • Canvas kujundamise peamised tööriistad
  • Canva tehisaru võimalused
  • kujunduste allalaadimine ja kasutamine
 
Kuidas Canvat õpilastega koos kasutada (2 ak h)
  • Canva jagamine õpilastele
  • klassi loomine Canvas
  • kodutööde esitamine, tagasisidestamine ja hindamine Canvas
  • mallide (kodutööde põhjade) jagamine õpilastele
  • koostöötamise võiumalused canvas (digitaalne meeskonnatöö)
 
Canva esitlused (2-3 ak h) 
  • kuidas Canvas esitlust teha
  • kujunduselementide kasutamine
  • brändingu (ühtse stiili) kasutamine
  • seotud tehisaru lahendused
  • esitluse jagamine
  • esitluse näitamise tööriistad
 
Video tegemine Canvas (2-3 ak h) 
  • kuidas Canvas videot teha
  • kujunduselementide kasutamine
  • brändingu (ühtse stiili) kasutamine
  • animatsioonie loomine
  • subtiitrite lisamine
  • seotud tehisaru lahendused
 
Dokumentide tegemine Canvas (1-2 ak h)
  • kuidas dokumentidega töötada Canvas
  • kujunduselementide kasutamine
  • brändingu (ühtse stiili) kasutamine
  • seotud tehisaru lahendused
 
Kujunduste tegemine Canvas (2-3 ak h)
  • kuidas kujundusi teha Canvas
  • kujunduselementide kasutamine
  • brändingu (ühtse stiili) kasutamine
  • seotud tehisaru lahendused
  • kujunduste allalaadimine ja jagamine
 
Canva tehisaru võimalused (1-2 ak h)
  • teksti loomine ja sellega töötamine
  • teksti põhjal TIga esitluse tegemine
  • esitlusest TIga kokkuvõtte tegemine
  • pildi loomine
  • video loomine
  • kõne loomine
IVKHK toel on õpetajatel võimalus kasutada järgmiste rakenduste tasulisi versioone:
Iga osakond saab oma konto, mida saate oma osakonna õpetajatega ühiselt kasutada. Selline lahendus tagab, et kõik õpetajad saavad rakenduste tasulisi versioone kasutada, ning samas võimaldas koolil teha tark investeering ja soetada paketid, mis sisaldavad märksa rohkem funktsioone.

Paroole küsi oma osakonna juhilt, valdkonnajuhilt või haridustehnoloogilt.

Võimekamad rakenduste paketid

Kool on teadlikult valinud laiema funktsionaalsusega tasulised paketid, et toetada digitaalse õppetöö arengut ja pakkuda õpetajatele senisest paremaid tööriistu. Nende pakettide eelised:
🏅  Rohkem tööriistu ja mallivalikuid, mis võimaldavad luua sisukamaid ja atraktiivsemaid õppematerjale (nt Canvas, WordWallis).
👥 Suurem osalejate arv interaktiivsetes tegevustes (nt Kahootis ja Slidos).
🦉 Turvalisem ja kontrollitum keskkond, kus saab paremini hallata kasutajate ligipääsu ja sisu nähtavust.
⏳ Statistika ja tagasiside võimalused, mis aitavad õpetajal paremini hinnata õppijate osalemist ja arusaamist.
📖  Rohkem koostöö ja materjalide haldamise võimalusi, sh jagatud kaustad või meeskondade töövood.
Need täiendavad võimalused aitavad muuta tunnid kaasavamaks, loovamaks ja tõhusamaks, toetades paremini ka tänapäevase õppija vajadusi.
Palume rakenduste kasutamisel lähtuda koostöövaimust ja mõistlikust kasutamisest, et kõigil oleks neist maksimaalne kasu.

Koolitused

Kui teie osakonnas on soov saada koolitust mõne eelpool välja toodud rakenduse kohta, siis andke sellest teada. 
Et koolitused oleksid võimalikult kasulikud ja sihitatud, palume teavitades lisada:
  • Milline rakendus huvi pakub?
  • Mis teemad või funktsioonid konkreetselt huvi pakuvad?
  • Kes soovivad osaleda?
  • Millal sobiks koolitust läbi viia? (võimalusel mitu ajavahemikku)

Multimeediumi kasutamise juhend

Lühidalt võib multimeediumi elemendid loetleda järgmiselt: tekst, pilt, audio, animatsioon, video ja interaktiivsus. Multimeediumi kasutamine pakub inimestele sama infot erinevate kanalite kaudu ja tagab seega parema kvaliteedi info edastamisel sest vähendab müra ja individuaalsete omaduste mõju kommunikatsioonis.

Koolitused

Moodle algajatele

Koolitaja: Tatjana Semjonova

26 ak h (16 praktilist + 10 iseseisvat)

Koolitus hõlmab Moodle’i keskkonna põhilisi funktsioone ja võimalusi, keskendudes kursuse seadistamisele, osalejate haldamisele ning tööde ja hindamise korraldamisele.

Tagasiside põhjal on toodud esile:

  • “Koolituse jooksul sai kohe praktiliselt katsetada kõiki käsitletud võimalusi, kuna kursus toimus rühmatundidena ja igal osalejal oli võimalus arendada omaenda kursust.”
  • Osalejad hindasid eriti seda, et H5P interaktiivsete töövahendite kasutamine käsitleti eraldi ja selgelt, andes julgust neid ka ise katsetada.

Moodle edasijõudnutele

Koolitaja: Tatjana Semjonova

13 ak h (8 praktilist + 5 iseseisvat)

Edasijõudnutele suunatud kursus võimaldas süvendada teadmisi Moodle’i keerukamatest funktsioonidest, sealhulgas H5P interaktiivsete materjalide kasutamisest, aruandlusest ja kursuse isikupärastamisest.