Meie lood

BOLT Eestist: Takso kutsumisest linnaliikluse ökosüsteemini. 11. oktoober Karen Sukiasyan

7. oktoobril külastasid BOLT Eesti peakontorit Tallinnas IT-Akadeemia III ja IV kursuse tudengid.


Ettevõttesisene tarkvarajuht, kes vastutab ka rakenduse IOS-si eest, rääkis üksikasjalikult arendusprotessist ja mobiiliäppi arhitektuursest ning tehnilisest ülesehitusest. Ettekande lõpus said õpilased Allanile küsimusi esitada. Teemad,  mis huvitasid noori oli pigem isiklikud: milline on haridus, igapäevane rutiin töökohal, millal tekkis huvi programmeerimise vastu, mis on eriala juures kõige olulisem – teadmised või ambitsioonid?

Noortel tekkis küsimusi ka ettevõtte ajaloo kohta. Kohtumisel osales personali brändingu spetsialist Kadi, kellel sõnul unistas Bolt asutaja ja tegevjuht Markus Villig tehnoloogiaettevõte loomisest juba lapsepõlvest peale. Ta sai inspiratsiooni Eesti Skype-ist, osales häkatonidel ning katsetas erinevaid äriideid.

Markus teadis, et Briti ja Ukraina taksofirmad kasutavad SMS-teenuseid. Markus otsustas sellist lahendust täiustada-luua veebiplatvorm, mis hõlbustaks reisija ühest punktist teise jõudmist ning kataks tulevikus kõiki transpordivajadusi. 2013. aasta kevadel keskkooli lõpuklassis, küsitles Markus oma Facebooki jälgijad, kellest umbes 600 kinnitas, et Tallinnas on raske taksot tellida ning nõudlust on teenuse järgi, kust tellimine oleks lihtne ja mugav.

Kolm kuud vestles Markus taksojuhtidega. Ta pakkus neile lisa tellimusi ning kogus kontakte lubades need hiljem toimivasse rakendusse lisada. Mõned taksojuhid ei uskunud noormeest ning mõni neist lihtsalt ei kasutanud nutitelefoni.

Kui Markus kogus kokku 50 kontakti, otsustas ta luua prototüübirakenduse. Ta leidis 5000 euroga arendaja ning laenas osa rahast, mille vanemad olid tema ülikooli eest tasumiseks kõrvale pannud.

Esimene prototüüp ei toiminud hästi - see loobus tellimustest, ei näidanud kasutajatele tasuta taksojuhte, aga Markus ei andnud sugugi alla ning jätkuvalt arendas enda rakendust paremaks. Selle tulemusena palkas ta uue arendaja Oliver Leisalu, kes juba teisel kohtumisel lõi toimiva rakenduse tööversiooni - see näitas kahest telefonist taksojuhile ja kliendile mõeldud liideseid.

Täna töötab Tallinnas asuvas peakontoris umbkaudu 1200 töötajat. Bolt loob tulevikku, kus igaüks saab endale vajalikku sõiduki – auto, elektriauto, elektritõukeraata, jalgratta või ühistranspordi.

 

Autor: Pauliine Lilles

Ettevõttesisene tarkvarajuht, kes vastutab ka rakenduse IOS-si eest, rääkis üksikasjalikult arendusprotessist ja mobiiliäppi arhitektuursest ning tehnilisest ülesehitusest. Ettekande lõpus said õpilased Allanile küsimusi esitada. Teemad,  mis huvitasid noori oli pigem isiklikud: milline on haridus, igapäevane rutiin töökohal, millal tekkis huvi programmeerimise vastu, mis on eriala juures kõige olulisem – teadmised või ambitsioonid?

Noortel tekkis küsimusi ka ettevõtte ajaloo kohta. Kohtumisel osales personali brändingu spetsialist Kadi, kellel sõnul unistas Bolt asutaja ja tegevjuht Markus Villig tehnoloogiaettevõte loomisest juba lapsepõlvest peale. Ta sai inspiratsiooni Eesti Skype-ist, osales häkatonidel ning katsetas erinevaid äriideid.


Markus teadis, et Briti ja Ukraina taksofirmad kasutavad SMS-teenuseid. Markus otsustas sellist lahendust täiustada-luua veebiplatvorm, mis hõlbustaks reisija ühest punktist teise jõudmist ning kataks tulevikus kõiki transpordivajadusi. 2013. aasta kevadel keskkooli lõpuklassis, küsitles Markus oma Facebooki jälgijad, kellest umbes 600 kinnitas, et Tallinnas on raske taksot tellida ning nõudlust on teenuse järgi, kust tellimine oleks lihtne ja mugav.

Kolm kuud vestles Markus taksojuhtidega. Ta pakkus neile lisa tellimusi ning kogus kontakte lubades need hiljem toimivasse rakendusse lisada. Mõned taksojuhid ei uskunud noormeest ning mõni neist lihtsalt ei kasutanud nutitelefoni.

Kui Markus kogus kokku 50 kontakti, otsustas ta luua prototüübirakenduse. Ta leidis 5000 euroga arendaja ning laenas osa rahast, mille vanemad olid tema ülikooli eest tasumiseks kõrvale pannud.

Esimene prototüüp ei toiminud hästi - see loobus tellimustest, ei näidanud kasutajatele tasuta taksojuhte, aga Markus ei andnud sugugi alla ning jätkuvalt arendas enda rakendust paremaks. Selle tulemusena palkas ta uue arendaja Oliver Leisalu, kes juba teisel kohtumisel lõi toimiva rakenduse tööversiooni - see näitas kahest telefonist taksojuhile ja kliendile mõeldud liideseid.

Täna töötab Tallinnas asuvas peakontoris umbkaudu 1200 töötajat. Bolt loob tulevikku, kus igaüks saab endale vajalikku sõiduki – auto, elektriauto, elektritõukeraata, jalgratta või ühistranspordi.

 

Autor: Pauliine Lilles