IT kasutajatoe tehnik, 1 aasta
Õppe eesmärk on, et õpilane omandab kompetentsid, mis on vajalikud töötamiseks meeskonna liikmena IT-tugisikuna, kasutajatoe tehnikuna või sellele lähedasel ametikohal, lahendades standardseid infotehnoloogia probleeme.
Õppekeel: vene
Õppevorm: statsionaarne koolipõhine (õhtune)
Õppekohad: Sillamäe
Õppeaeg: 1 aasta
Õppetase: 4. tase (kutseõppe esmaõpe)
Õppe alustamiseks tingimused: põhiharidus
Sisseastumise tingimused: sisseastumiskatse
Õppekava
Õppekava läbimisel sooritab õppija 4. taseme kutseeksami (kutsestandard: IT-süsteemide nooremspetsialist, tase 4; osakutse Kasutajatoe tehnik, tase 4).
Juhul, kui kutseeksami sooritamine ebaõnnestub, on õpilasel õigus sooritada õpingute lõpetamiseks erialane kooli lõpueksam.
Õppe käigus õpilane omandab:
-
täidab kasutajatoe tehniku põhilisi tööülesandeid: kasutajate pöördumiste vastuvõtmine e-posti ja telefoni teel ning registreerimine teenusehalduse süsteemis, standardsete IT-probleemide lahendamine, kasutajatoe, muudatuste toe ja infoturbe toe pakkumine.
-
lähtub oma tegevuses kutse-eetikast, õigusaktidest, organisatsiooni väärtustest ja huvidest, kasutab organisatsiooni ressursse heaperemehelikult ja säästlikult;
-
teavitab juhti ja teisi osapooli ebaeetilisest ja ebaseaduslikust tegevusest;
-
käitub keskkonnateadlikult, lähtudes energia kokkuhoiu ja jäätmekäitluse põhimõtetest;
-
suhtub kolleegidesse lugupidavalt ja arvestavalt ning sekkub võimalusel olukordades, kus käitutakse mittelugupidavalt või diskrimineerivalt;
-
hindab talle delegeeritud tööülesannete võimetekohasust ning teavitab seotud osapooli olukordades, kus tööülesanded ületavad tema pädevust.
Praktikavõimalused:
IVKHK IT kasutajatoetehniku eriala praktika sooritatakse organisatsioonides ja ettevõtetes, kus on kasutusel erinevaid IT-süsteeme ja kasutajaliideseid ehk praktikaks vajalik infosüsteem ning reaalsed olukorrad. Õppija, kes juba töötab ettevõttes, saab oma teoreetilisi teadmisi kohe praktikas rakendada. Praktika maht on kokku 8 nädalat ning praktikaülesanneteks võib olla IT- süsteemide kasutamisel tekkinud probleemide väljaselgitamine, kliendi nõustamine probleemide lahendamisel telefoni teel ning tööülesannete jagamine meeskonnas.
Edasi õppe võimalused:
-
IT-süteemide noorem spetsialist
Võimalikud töökohad:
-
klienditoetehnikuna (help desk),
-
kasutajatoetehnikuna,
-
IT-tugiisikuna.
Lisainfo:
Kristjan Kaskman, osakonnajuht (majandus ja IT)
Viimati muudeti:20.11.2023